Seminarium Project Management Edukacja 2022
W dniu 19 listopada 2022 roku odbyła się IX edycja Seminarium PM Edukacja organizowanego przez Stowarzyszenie International Project Management Association Polska, Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Szkołą Główną Handlową w Warszawie.
Po raz pierwszy od 2019 roku Seminarium odbyło się w formie stacjonarnej. Wydarzenie w roli moderatora prowadził Pan dr hab. Emil Bukłaha, prof. SGH.
Przybyli goście zostali powitani przez Pana prof. Krzysztofa Kozłowskiego, Prorektora ds. Dydaktyki i Studentów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a także przez Pana prof. dr hab. Michała Trockiego, Przewodniczącego Kapituły Konkursu Project Master oraz Panią dr Joannę Rzempałę, Wiceprezes Zarządu IPMA Polska oraz przedstawicielkę Uniwersytetu Szczecińskiego.
Następnie wręczono uczelniom certyfikaty akredytacji IPMA-Student, certyfikaty uzyskania licencji AAJS, a studenci, którzy w roku akademickim 2021/2022 uzyskali najlepsze wyniki egzaminu IPMA-Student oficjalnie otrzymali certyfikaty IPMA-Student.
Podczas panelu dyskusyjnego „Nowa normalność, czyli jak pandemia COVID-19 wpłynęła na obszar zarządzania projektami w różnych branżach, w tym na kształcenie na uczelniach wyższych”, moderowanego przez Pana dr hab. Emila Bukłahę, prof. SGH, głos zabrali: mgr Marzena Cząstkiewicz (Project Team Lead, Capgemini Polska), mgr inż. Romana Kukurba (Project Manager, Trener zarządzania projektami), dr inż. Anna Śmiglewicz (Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej), mgr inż. Paweł Charążka (Dyrektor Departamentu Zarządzania Zmianami i Procesami w Banku Gospodarstwa Krajowego), dr Marek Wąsowicz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) oraz dr Adam Weinert (SMW Business Development, Fundacja na rzecz Tworzenia Wartości Wspólnej przez Studentów, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
Następnie przedstawiciele środowiska akademickiego zaprezentowali projekty edukacyjne. Pan dr Marek Wąsowicz przedstawił prelekcję na temat „Studia podyplomowe z zarządzania projektami z perspektywy doświadczeń Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Pan dr Adam Weinert wraz z Panem mgr Robertem Banasiem wygłosili prelekcję pt.: „Preinkubacja – proces wspierający rozwój Studentów”, a dr inż. Serweryn Tchórzewski przedstawił prelekcję „Nie tylko węgiel – projekty edukacyjne na Śląsku”.
Kolejnym punktem programu był blok dotyczący projektów i inicjatyw międzynarodowych. Najpierw dr Anna Masłoń-Oracz opowiedziała o swojej działalności w Afryce, prezentując prelekcję pt. „Case Study Rwanda – Perspektywa realizacji projektu na zlecenie Ministerstwa Handlu i Przemysłu w ramach przetargu międzynarodowego”, a następnie dr Joanna Rzempała opowiedziała o międzynarodowej inicjatywie IPMA Kids w prelekcji „Międzynarodowy projekt IPMA Kids: Jak angażować Studentów w działalność Uniwersytetów na rzecz dzieci i młodzieży?”.
W sekcji dotyczącej działalności studentów i młodych pasjonatów zarządzania projektami Koło Naukowe Solver (Politechnika Śląska) w składzie: Katarzyna Bohn i Gabriela Moczydłowska-Czaderna wygłosiły prelekcję nt. „Występowanie zróżnicowania modeli zarządzania projektami w świecie”, a Pani mgr Małgorzata Zakrzewska, Przewodnicząca Rady IPMA Young Crew Polska, opowiedziała o tym, „Jak zdobyć międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu projektami w trakcie studiów? Czyli o działalności IPMA Young Crew Polska”.
Podczas Seminarium nie mogło zabraknąć uroczystego momentu, podczas którego oficjalnie ogłoszono wyniki XVII Edycji Konkursu Project Master. Zwycięzcy oraz osoby nominowane do tytułu Project Master, wyróżnione przez Kapitułę Konkursu, uroczyście odebrały dyplomy oraz nagrody. Następnie autorzy zwycięskich prac dyplomowych, Project Masterzy 2022 – Pani lic. Marika Knapp, Pan mgr Rafał Sawicki, Pan mg inż. Wojciech Hat oraz Pan dr Robert Pawlak – przedstawili prezentacje na temat swoich prac dyplomowych oraz wyniki swoich badań.
Na zakończenie tej części Seminarium Pani dr Joanna Rzempała zaprezentowała prelekcję pt.: „Program IPMA-Student: rezultaty i perspektywy” oraz opowiedziała o Akademickich Autoryzowanych Jednostkach Szkoleniowych IPMA Polska.
Po przerwie Uczestnicy Seminarium mogli wziąć udział konsultacjach w sprawie portalu IPMA-Student lub w jednym z dwóch bloków warsztatowych: „Lego Game: Train the Trainer” – warsztacie dla nauczycieli, prowadzonym przez dr inż. Mateusza Trzeciaka lub w warsztacie dla studentów i nauczycieli „Zwinne Zarządzanie Projektami z Lego”, prowadzonym przez dr. hab. Mateusza Juchniewicza, prof. SGH.
Po warsztatach i konsultacjach odbyło się spotkanie zespołu IPMA-Student z Koordynatorami ds. IPMA-Student i trenerami uczelni akredytowanych w programie.
Ogromne podziękowania kierujemy do Partnerów tegorocznego wydarzenia: Partnera Platynowego – Banku Gospodarstwa Krajowego oraz Darczyńcy – Fundacji Empiria i Wiedza. Bardzo dziękujemy również Patronom Honorowym Seminarium – Ministrowi Edukacji i Nauki, Narodowemu Centrum Badań i Rozwoju, Urzędowi Komunikacji Elektronicznej oraz Polskiej Izbie Gospodarczej Zaawansowanych Technologii IZTECH. Dziękujemy również Patronom Medialnym – Grupie Absolvent oraz portalowi StudentNews.pl.
Za nami kolejna, wartościowa i emocjonująca edycja Seminarium PM Edukacja. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za obecność na wydarzeniu i liczną aktywność. Bardzo cieszymy się, że nareszcie mogliśmy spotkać się na żywo.
Pełni inspiracji, nowej wiedzy i entuzjazmu zapraszamy za rok na jubileuszową, X edycję Seminarium PM Edukacja 2023!